Zarządzenie nr 2/2016 Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Widawie z dnia 3 lutego 2016 r. w sprawie: ogłoszenie naboru na stanowisko Głównego Księgowego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Widawie.
Na podstawie art. 11, art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku
o pracownikach samorządowych (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r. poz. 1202; zm.: Dz. U. z 2015 r. poz. 1045), § 5 ust 1 i 4 Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Widawie, nadanego Uchwałą Nr XIII/104/12 Rady Gminy Widawa z dnia 25 stycznia 2012 roku oraz Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Widawie nadanego Zarządzeniem Kierownika GOPS Widawa Nr 1/2016 z dnia 01 lutego 2016 r., zarządzam co następuje:
§ 1. Ogłaszam nabór na wolne stanowisko Głównego Księgowego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Widawie.
§ 2. Ustalam treść ogłoszenia o naborze w brzmieniu określonym w załączniku nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Kierownik GOPS Widawa
Agnieszka Leopolska
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Widawie ogłasza nabór na stanowisko głównego księgowego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Widawie
I. Nazwa i adres jednostki:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Widawie, ul. Rynek Kościuszki 10, 98 – 170 Widawa, budynek Urzędu Gminy Widawa, I piętro pok. 1.
II. Określenie stanowiska pracy:
Główny Księgowy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Widawie.
Forma zatrudnienia: umowa o pracę, w wymiarze czasu pracy – ¾ etatu. W przypadku osoby podejmującej po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za 2 tygodniowym wypowiedzeniem.
III. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, - brak zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,
- nieposzlakowana opinia,
- spełnienie jednego z poniższych warunków:
- ukończyła ekonomiczne jednolite studnia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3 letnia praktykę
w księgowości, - ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6 – letnią praktykę w księgowości,
- jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowości albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów;
- ukończyła ekonomiczne jednolite studnia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3 letnia praktykę
- znajomość przepisów prawa z zakresu: finansów publicznych, zamówień publicznych, rachunkowości, odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawa o samorządzie gminnym.
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.
IV. Wymagania dodatkowe:
- biegła znajomość prowadzenia rachunkowości,
- biegła znajomość obsługi oprogramowania pakietu MS Office ( Word, Excel)
- umiejętność obsługi programów finansowo – księgowych,
- doświadczenie w prowadzeniu administracji kadrowo – płacowej
- umiejętność poprawnego formułowania decyzji administracyjnych,
- umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągnięcia wniosków,
- znajomość przepisów finansowo – księgowych z zakresu pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego.
- biegła znajomość obsługi komputera,
- umiejętność pracy w zespole,
- kreatywność w działaniu i chęć do dalszego kształcenia,
- bezkonfliktowość i samodzielność w działaniu,
V. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- odpowiedzialność i nadzór nad prowadzeniem pełnej księgowości jednostki dla celów statutowych oraz dla celów raportowania zgodnie z przepisami prawa polskiego
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- wykonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, a także finansową realizacją projektów unijnych realizowanych przez jednostkę,
- wykonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji finansowych z planem finansowym,
- dekretowanie dokumentów księgowych zgodnie z klasyfikacją budżetową,
- sporządzanie okresowych sprawozdań finansowych i statystycznych oraz innych sprawozdań dotyczących działalności jednostki,
- sporządzanie listy płac, naliczanie podatku dochodowego i składek na ubezpieczenie społeczne od należności objętych lista płac oraz przelewanie ich na odpowiednie konta ZUS – u i Urzędu Skarbowego,
- sporządzanie dokumentacji zgłoszeniowej, rozliczeniowej deklaracji, informacji dotyczącej zatrudnienia i przekazywanie ich do właściwych jednostek organizacyjnych ZUS – u, Urzędu Skarbowego ( pracowników jednostki oraz zasiłkobiorców jednostki),
- wypłata świadczeń z pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, dodatków mieszkaniowych.
- prowadzenie księgowości i rozliczanie funduszu alimentacyjnego,
- współpraca z instytucjami zewnętrznymi (urzędy, audytorzy) oraz nadzór nad dokumentacją przygotowywaną na ich potrzeby,
- przygotowywanie projektów budżetów oraz harmonogramu wydatków jednostki,
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych,
- sporządzanie bilansu, prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i podatkowej, wykonywanie analiz, zestawień oraz prognoz kosztów i wydatków jednostki,
- prowadzenie nadzoru nad prawidłowością naliczania zaliczek podatkowych, składek, potrąceń oraz terminowością ich przekazania,
- prowadzenie nadzoru nad przechowywaniem i archiwizacją dokumentacji księgowej,
- nadzór i przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych,
- nadzór nad prawidłowym przebiegiem przekazywania składników majątkowych, sprawowanie odpowiedzialności materialnej oraz zasad inwentaryzacji i likwidacji środków trwałych i wyposażenia,
- prowadzenie rozliczeń inwentaryzacji składników majątku,
- sporządzanie naliczenia odpisów na ZFŚS, plan i sprawozdawczość z funduszu, przekazywanie naliczonego odpisu oraz nadzorowanie prawidłowości potrąceń
i kontrolowanie zgodności wydatków z regulaminem i przepisami prawa, - przygotowywanie i realizacja umów cywilnoprawnych i prowadzenie ich obsługi księgowej,
- prowadzenie korespondencji w zakresie spraw finansowych,
- sporządzanie obowiązujących sprawozdań finansowych,
- sporządzanie sprawozdań statystycznych,
- prowadzenie nadzoru nad prawidłowością pobieranych i odprowadzanych dochodów,
- należyte przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów finansowo – księgowych,
- wykonywanie innych niż wymienione wyżej zadania, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez kierownika jednostki należą do kompetencji Głównego Księgowego,
- stała współpraca z ze Skarbnikiem Gminy,
VI. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- życiorys – curriculum vitae;
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
- kserokopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
- oświadczenie o niekaralności;
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
- wypełniony kwestionariusz osobowy.
VII . Wymagane dokumenty aplikacyjne winny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1182, 162) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1202.: zm. Dz. U. 2015 r. poz. 1045).
VIII. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w biurze GOPS Widawa pokój nr 1 w Urzędzie Gminy Widawa, z dopiskiem:
„Dotyczy naboru na stanowisko głównej księgowej w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Widawie” w terminie do dnia 23 lutego 2016 r. do godz. 15.00.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 43 6721161 osoba kontaktowa Pani Agnieszka Leopolska – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Widawie. Aplikacje, które wpłyną do jednostki po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
IX. Dodatkowe informacje:
- Dokumenty zostaną przez komisję konkursową poddane analizie, mającej na celu stwierdzenie zgodności kompletności, zawartości i formy dokumentów z wymogami określonymi w ogłoszeniu o naborze. W wyniku analizy dokumentów, komisja konkursowa wytypuje listę kandydatów, którzy spełniają wymagania niezbędne i złożyli w sposób prawidłowy wymagane dokumenty aplikacyjne, określone
w ogłoszeniu. - Wytypowani w sposób, o którym mowa w pkt 1 kandydaci, zostaną powiadomieni (telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej) o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej na wyżej wymienione stanowisko.
Ogłoszenie o naborze zostało umieszczone na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Widawa (www.widawa.finn.pl), stronie internetowej GOPS Widawa www.gopswidawa.pl oraz na tablicy informacyjnej GOPS Widawa w siedzibie Urzędu Gminy w Widawie.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.widawa.finn.pl)), stronie internetowej GOPS Widawa www.gopswidawa.pl oraz na tablicy informacyjnej GOPS Widawa w siedzibie Urzędu Gminy Widawa. Z przeprowadzonego naboru sporządzony zostanie protokół. Wybrany kandydat zostanie zatrudniony na podstawie umowy o pracę, w wymiarze 3/4 etatu, nie później niż w ciągu 30 dni od zakończenia procesu naboru.
X. Warunki pracy:
- miejsce wykonywania pracy – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Widawie,
ul. Rynek Kościuszki 10, 98 -170 Widawa, I piętro (brak windy) - obowiązuje 6-godzinna norma dobowa i przeciętnie 30-godzinna norma tygodniowa czasu pracy, w przeciętnie pięciodniowym tygodniu czasu pracy, w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami. Godziny pracy: poniedziałek, środa, czwartek w godz. 7:30 – 15:30, wtorek w godz. 7:30 – 16:00,
piątek w godz. 7:30 – 15:00, - praca z komputerem przez co najmniej połowę dobowego wymiaru czasu pracy, obsługa urządzeń biurowych,
- wysiłek umysłowy,
- praca biurowa w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Widawie.
Załączniki
Załącznik nr 1 (opis)
Załącznik nr 2 (kwestionariusz osobowy)